Friday, March 27, 2009

final camp episode 4(kembara pun bermula..bye-bye fasi)


hmmmm..kembara??ramai yg cakap letih giler..mulenyer aku kurang percaya..tak kan jalan pun letih(takbur ni...tak elok)hmmm..petang tu jugak aku dapat wat aktiviti kembara..hmm.group aku diberi barang amanah iaitu telur,kompas ngan roti..hmmm..lepas diberi taklimat..kitorang pun mulakan aktiviti ni..ya allah..jauh giler..nyesal aku ckp besar...pas jalan beberape km kitorang diminta beri barang amanah pada fasi..aku igtkan ape..rupenye tak sangke si fasi makan roti kitorang..aduiiii..mane nak cari roti dlm hutan(cisss...)lepas penat berjalan kitorang terpakse meredah sungai..waaaa..best ni.aku pun main floating jer la mase dalam air...lepas tu kitorang terpakse pergi ke klinik..tak disangke-sangke ada seorang mak cik yg baik hati bagi kitorang tumpang kereta dia(alhamdulilah...legaaa) utk g ke klinik...pas tu kitorang selisih ngan fasi..dgn muka tak bersalah kitorang pun tegor diorang,..terkejut diorang..hahaha..sampai je kat klinik kitorang diminta utk bersihkan kawasan klinik..pas tu kitorang kena pergi kedai makan utk wat kerja amal iaitu cat kedai tu..penat giler wat kerja tu..tapi ada ganjarannye kitorang dapat makan bubur..best nyer...selepas aku ngan group aku kena wat strechter pakai buluh ngan fly sheet..aduii beratnye ina...sampai jer kat camp site aku terus semput...haiii..ni jadi pengajaran jgn cakap besar..tapi kembara ni memang bagi aku byk pengalaman yg berguna..Tq semua!!!

No comments:

Post a Comment