Tuesday, April 7, 2009

Sedekahkan Al-Fatihah(ajal,jodoh,rezeki di tangan Allah)


Hmm..memang menakutkan..kemalangan yg berlaku di depan taman perumahan aku tu memang memberi kesan pada jiwa aku..hmmm..kemalangan ni berlaku pada pukul 10 malam..aku dan zul bari jer balik dari tengok bola..dan mase perjalanan nak balik tu kitorang teserempak dengan van bomba(ada rumah terbakar kot)..pas tu mase nak belok masuk ke taman..kitorang nampak orang ramai berkumpul..ingatkan ape rupenye ada excident..motor RXZ dan yamaha LC bertembung..bayangkan la..dua-dua motor laju..korang bayangkan lah impak dia macam mane..pas tu aku beranikan diri nak tengok mangsa kemalangan tu...tak sangka kaki dia hancur..ya allah ngerinyer..aku pun pergila tempat lain..lepas tu aku pergi tengok mangse ke 2..rupenye dia tercampak kat dalam parit..seksanye aku tengok dia..nafas dia cukup laju mase tu...hmm..khabarnye dua-dua meninggal..ini semua mengingatkan aku tentang bagaimana ajal aku nanti..dan bila berfikir tentang benda ni aku teringat bahawa kita tak akan hidup di dunia utk selamanya..

2 comments:

  1. aduhai... kesian betul la... laju ni... sampai sportrim ori pon putus... casing pon tanggal...pape pon doa kan lah agar rohnye di cucuri rahmat..

    ReplyDelete
  2. huuu,ngeri tu..
    mmg ar,ajal x kire tmpt kn,
    so kte yg idup ni hope sama2 la berigt2..
    ajal maut adalah di tangan tuhan..

    ReplyDelete